Vartotojai nebetyli: skundų skaičius išaugo beveik dvigubai

Kalendorius
[mec-calendar layout="small" style="double_border"]
get 41

get-4Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmų nariai susitiko su Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriumi dr. Feliksui Petrausku. Susitikime buvo akcentuota, jog pagrįstų ir nepagrįstų vartotojų skundų tik daugėja, o verslininkai piktinasi, kad vartotojų teisės ginamos kur kas labiau nei verslininkų.

Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai  kasmet tenka vis daugiau ginčų spręsti tarp vartotojų ir verslininkų bei paslaugų teikėjų. Skundų skaičius išaugo beveik dvigubai, o tai rodo, kad vartotojai vis labiau išmano savo teises.

Anot Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus F. Petrausko, tai yra rimtas ženklas ir verslininkams, kad pirmiausia reikia galvoti ne apie pelną, o apie prekių ir paslaugų kokybę.

„Pastebėjome įdomią skundų augimo tendenciją. Nuo 2004 m., kai įstojome į Europos Sąjungą, skundų skaičius nuo 4 tūkst. per metus, išaugo net iki 15 tūkst.“, – teigė F. Petrauskas.

„Manau, jog tikrinančios institucijos atsirenka, kuris yra tikras vartotojo skundas, o kuris melagingas. Gerai, jog yra tarnybų, kurios verslininką priverčia ir pasitempti, dirbti sąžiningai“, – susitikime kalbėjo Panevėžio rajono verslininkas Jonas Katinas.

Nors didžioji dalis visų vartotojų skundų būna pagrįsti, tačiau verslininkai čia turi nusiskundimų ir pačiai tarnybai, ginančiai vartotojų teises. Pasak jų, pirmiausia tarnyba privalo užtikrinti, kad nekokybiškos prekes apskritai nepakliūtų į rinką, o ne vėliau už tai bausti pardavėjus ar gamintojus.

„Pastebima, kad prekybos centruose, kitose pardavimo vietose atsiranda nekokybiškų, gamybos standartų neatitinkančių prekių, nors deklaracijose įrašyta, kad prekių kokybė puiki. Manau, iki šios situacijos ir privedė rinkos priežiūros nebūvimas“, – pabrėžė Panevėžio PPAR prezidentas Sigitas Gailiūnas.

Susitikime Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktorius F. Petrausko akcentavo, jog dažniausiai vartotojai skundžiasi dėl nekokybiškų buitinių prekių, ypač tų, kurios įsigyjamos internetu. Tarnybos specialistams tenka spręsti ne tik rimtus skundus, bet ir aiškintis šypseną keliančias istorijas.

Netradicinių skundų padaugėja ir tuomet, kada studentams artėja egzaminų sesija ar baigiamojo darbo pristatymas.

Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai tenka nagrinėti ir žvejų skundus. Vienas žvejoti mėgstantis vartotojas skundėsi dėl klaidinančios informacijos pateikimo: žuvavimo paslaugas siūlantis paslaugų teikėjas viešai skelbė „Čia visada kimba”, tačiau vartotojui susimokėjus už žuvavimą, paslaugų teikėjo vandens tvenkinyje žuvys nekibo. Tarnybai pradėjus nagrinėti kilusį ginčą, abi pusės susitaikė.

Tai savanoriškas juridinių bei fizinių asmenų, užsiimančių Lietuvos Respublikos įstatymų reglamentuojama ekonomine veikla, susivienijimas, ne pelno organizacija, įgyvendinanti verslo savivaldos principus Panevėžio ir Utenos apskrityse

Panevėžys, Lietuva
Pirmadienis - Penktadienis
(8:00 - 17:00)
Skip to content