Panevėžyje baigiamas įgyvendinti dar vienas projektas – baigti Panevėžio autobusų stoties statybų rangos darbai. Šiuo metu tvarkoma aplinka, gaminami baldai, pagal sutartį, iki spalio mėnesio turi būti baigti sutvarkyti statybos užbaigimo dokumentai. Su kelis dešimtmečius lauktu nauju statiniu panevėžiečiams ir miesto svečiams sudaryta galimybė susipažinti virtualiai – pasitelkus visuomenės informavimo priemones.
Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmų nariai turėjo išskirtinę galimybę susipažinti su nauja Panevėžio autobusų stotimi.
Susitikimo naujoje Panevėžio autobusų stotyje metu, bendrovės „Kriautė“ vadovui Zenonui Jansonui buvo įteiktas specialus Panevėžio PPAR apdovanojimas – už šimtmečio projektą. Panevėžio PPAR narė bendrovė „Kriautė“ ir statį naująją Panevėžio autobusų stotį.
Pasveikintas buvo ir Panevėžio PPAR prezidentas Sigitas Gailiūnas, kuriam Liepos 6-ąją, Valstybės dienos proga, Lietuvos prezidentas G. Nausėda įteikė Ordino „Už nuopelnus Lietuvai“ Riterio kryžių.
Pasak Panevėžio miesto mero Ryčio Račkausko, pastaruoju metu juntamas panevėžiečių ir miesto svečių susidomėjimas naująja autobusų stotimi dar kartą įrodo, kaip miestui reikėjo tiek naujos autobusų stoties, tiek tvarkomo ir atnaujinamo miesto centro.
Renginio metu Panevėžio PPAR nariai buvo supažindinti, kad 46,45 arų sklype pastatytoje autobusų stotyje įrengtas daugiau nei 421 kv. m plotą užimantis pastatas ir didesnis nei 1 tūkst. 800 kv. m keleivių išlaipinimo, įlaipinimo ir prastovų vietos keleiviniam transportui peronas.
Autobusų stoties pastatas padalytas į dvi dalis: keleivių erdves – kavinę, viešąjį tualetą, laukimo salę ir uždaresnę zoną, susidedančią iš keleivių aptarnavimo patalpų – bagažo saugyklos, mažųjų siuntų tarnybos patalpos, bilietų kasų, vairuotojų poilsio patalpų ir stoties administracinių patalpų, t. y. kabinetų, dispečerinės. Panevėžio autobusų stoties erdvės pritaikytos ir žmonėms su negalia bei keleiviams su kūdikiais. Stoties viduje ir peronuose įrengta moderni keleivių informavimo sistema, savitarnos bilietų įsigijimo kasa, visa teritorija stebima vaizdo stebėjimo sistema. Viešojo transporto naudotojų patogumui įrengti informaciniai ekranai, kurie leis sužinoti aktualią ir realiu laiku pateikiamą informaciją apie maršrutus.
Po Panevėžio miesto autobusų stoties stogine įkurtas peronas, dalis stoginės bus apželdinta, čia jau įrengta automatinė laistymo sistema. Po pastatu ir perono teritorija daugiau nei 2 tūkst. 300 kv. m užimančiame plote įrengta vieno aukšto 87 vietų požeminė automobilių stovėjimo aikštelė, 4 vietos, esančios arčiausiai lifto, – pritaikytos žmonėms su negalia, taip pat įrengta 18 vietų elektromobiliams. Čia taip pat įrengtos dviračių parkavimo vietos, dviračių remonto stotelė.
Panevėžio miesto autobusų stoties pastato konstrukcijoms įrengti panaudota daugiau nei 3 tūkst. 300 kub. m monolitinio gelžbetonio, įrengta daugiau nei 2 tūkst. 800 kv. m betono trinkelių ir atnaujinta 570 kv. m šaligatvių danga, įrengta 480 kv. m ploto užimanti veja ir 230 kv. m apsodinta gėlynais, kuriuos laistys automatinė laistymo sistema.
Projektuojant autobusų stotį daug dėmesio buvo skiriama ir šios miesto dalies eismo saugumui ir tvarkos palaikymui – autobusai į stotį pateks iš Savanorių aikštės pusės, taip saugiausiai sprendžiamas pėsčiųjų, asmenų su negalia, dviračių, autotransporto judėjimas, vengiant srautų susikirtimo. Bus įrengtos saugaus eismo priemonės, kelio ženklai, perėjos su apšvietimu, nauji LED šviestuvai stoties bei pėsčiųjų takams apšviesti ir kt.
Pradėjus veikti naujajai autobusų stočiai pastatai ir kiti inžineriniai statiniai dabartinėje stotyje nebebus naudojami pagal ligšiolinę paskirtį. Jau yra parengtas autobusų stoties teritorijos konversijos, pritaikant ją komercinei ir bendruomenių veiklai, techninis projektas.